jueves, 28 de julio de 2011

A pany i forrellat

Jo soc d'aquells qu s'emprenyen molt quan algú preten que miri un partit de fubol o una peli seleccionant l'opció optimitzat a la pantalla del televisor. Jo se el que val una óptica corregida que no distorsioni les imatges. Imagineu-vos la pasta que paguen les productortes de Tv per tenir els millors zooms, obtenir les millors imatges, tan en alta defiinició com las de seguiment normal. Les millors empreses del Món, Carl Zeiss, Nikor, Canon, etc. han creat óptiques que superan la perfecció de l'ull humà. Tot aixo perque un cretí que la única cosa que vol es omplir la pantalla del seu televisor, que per aixo l'ha pagat, es el que diuen, em fan veure les pilotes de futbols ovalades, els actors de cinema aplatanats i tot un Món distorsionat a pesar dels mil-lions d'euros que s'ha gastat la penya per oferir el més proper a la realitat. Per veure la realitat com si fos una distorsió ja tenim elements per gaudir-ne seguint l'arquitectura antiga, sobre tot el romànic pirinenc i comprovar que conseguir lines paraleles i perpendiculars perfectes l'hi ha costat al home molts anys de pràctica.
M'agraden moltr els forrelats de les esglesies romàniques del Pirineu, algúns son realment meravellosos, con el de l'esglesia de Santa María de Coll, a la vall de Boí. Pero l'altre dia vaig aturarme a fer una foto de la que en tenia ganes. He pasat millions de vegades pel devant i molts de vosaltres també. La facilitat d'acces de vegades provoca deixadesa i es el que m'ha pasat amb aques sobervia porta i el seu forrellat. Com podem veure no hi han lines paraleles, no hi ha perpendicularitat, es una obra artesana, feta a mà i aquí si que no valen les optiques Carl Zeiss ni Hasselblad ni res de res. La porta es aixi, l'he explorat molt be avans de fer la foto i constatar que m'agrada tal com es, no m'interesa el format optimitzat, m'agrada la seva bellesa totalment desarmonitzada i tos els meus amics han passat pel devant d'aquesta porta un munt de vegades. Espero que la propera vegada s'aturin una miqueta devant l'esglsia de Sant Pere d'Alp. Si amics aquest bellesa està quasi devant del Caprabo, de la Caixa, del Mercadillo, al bell mig de l'antiga carretera. He trigat 50 anys per pararme a fer la foto i he quedat descansat. El "optimitzadors" que n'aprenguin!!!!!

3 comentarios:

  1. Una porta amb molta història, encara es pot veure restes de les bales que van afusellar al mossèn que van portar de la vall de Ribes els de la Fai per la Guerra Civil,una altre actuació del Cojo de Malaga i la seva trup.

    ResponderEliminar
  2. Ara que l'he ampliat si que veig uns forats que no son del manyá... Interesant historia

    ResponderEliminar
  3. La duresa de la Guerra Civil ha sembrat de mals records tantes coses i tanta gent.....

    ResponderEliminar